עסקים הם עמוד השדרה של כל כלכלה. מחנות האם והפופ הקטנה ביותר ועד לתאגיד הרב-לאומי הגדול ביותר, עסקים מספקים את המוצרים והשירותים שבהם אנו משתמשים מדי יום. בלי עסקים, כלכלה לא הייתה מתפקדת. לאורך ההיסטוריה, עסקים היו הכוח המניע מאחורי פיתוח כלכלי ועזרו לעצב את החברה כולה.

עסק הוא ארגון, בדרך כלל למטרות רווח, המעורב בייצור מוצרים או שירותים שיימכרו למטרות רווח. בעלי עסקים יכולים להיות בעלים יחידים, שותפים כלליים, שותפויות בערבון מוגבל ותאגידים, או כל שילוב של אלה. לא משנה מה סוג העסק, המטרה של העסק היא לייצר מוצרים או שירותים ולייצר הכנסות.

רוב העסקים מאורגנים כבעלות יחידה, שותפות כללית או תאגיד. בעלות יחידה היא עסק בבעלות אדם אחד, ואילו שותפות כללית היא בבעלות מספר יחידים. תאגידים הם בבעלות בעלי המניות ויכולים להיות חברות ציבוריות או חברות בבעלות פרטית. למרות שעסקים מאורגנים באופן מסורתי בדרך זו, סוגים חדשים של עסקים מופיעים בשנים האחרונות. דרישות ההגשה משתנות בהתאם לסוג העסק המאורגן.

מכיוון שעסקים חשובים כל כך לכלכלה, ממשלות מספקות לעתים קרובות תמריצים וסובסידיות לעסקים. תמריצים אלה לובשים לעתים קרובות צורה של הקלות מס וסובסידיות אשראי. ממשלות עשויות גם לספק מענקים או הלוואות לעסקים, ישירות או באמצעות תוכניות ממשלתיות כמו מנהל עסקים קטנים.

אחת הסכנות הגדולות לעסקים היא התחרות. ככל שפחות עסקים אחרים מייצרים את אותו מוצר או שירות שהעסק מציע, כך נתח השוק שלו גדול יותר. עסקים רבים מנסים להגן על נתח השוק שלהם על ידי קבלת פטנט או זכויות יוצרים על המוצרים שלהם. עסקים יכולים גם להתקשר בהסכמים עם עסקים אחרים הנקראים קרטלים, המאפשרים להם לקבוע מחירים ולהגביל את התחרות.

עסקים כפופים כל הזמן לתקנות של ממשלות. תקנות אלה יכולות להתייחס לבטיחות, בקרת איכות, הגנת הסביבה ונוהלי עבודה. עסקים חייבים גם לפעול לפי חוקים נגד מונופולים, שנועדו להגן על עסקים קטנים מפני מונופול על ידי עסקים גדולים יותר. תקנות נוספות המוטלות על עסקים כוללות מיסים, תעריפים וקנסות בגין הפרת החוק.

עסקים יכולים גם להיות מושפעים מתנודות כלכליות כמו מיתון ושפל. במהלך מיתון, עסקים עשויים להפחית את הייצור או לפטר עובדים כדי לקצץ בעלויות, ואילו במהלך שפל, עסקים עלולים להיכשל בשל חוסר ביקוש.

עסקים הם בסיס חשוב ביותר לכל כלכלה, וככל שהכלכלה העולמית ממשיכה להתפתח, נראה כי עסקים חדשים מנצלים את ההזדמנויות המשתנות ללא הרף בשוק. ככל שהעולם ממשיך לגלובליזציה, עסקים מכל הגדלים והסוגים נוטים יותר להיכנס לשווקים בינלאומיים. עסקים חייבים להמשיך להישאר תחרותיים כדי לשרוד ולשגשג בכלכלה המודרנית.