סרטים הם מקור לבידור, ביטוי עצמי ושמחה. בין אם נהנים מהם לבד או עם חברים, הם צורת תקשורת עוצמתית להפליא שיכולה לעורר רגש וללמד אותנו שיעורים חשובים. מסרטים קלאסיים ועד יצירות אמנות, סרטים יכולים לעורר בנו השראה לחלום זמן רב יותר ולצחוק בקול רם יותר. הם מציעים חוויה סיפורית ייחודית שרק צורות אמנות מעטות אחרות יכולות לשכפל.

ניתן למצוא את הקסם של סרטים באופן שבו הם יכולים לקחת את הצופים הרחק מהמציאות, ולספק בריחה מחיים קדחתניים לעתים קרובות. בין אם צופים בדרמה סוחטת דמעות, הרפתקת אקשן או קומדיה מצחיקה, סרטים יכולים להעביר אותנו לזמן אחר ולמקום אחר. אנו נלקחים למסע להתענג על רגע אחד בזמן, לחקור את רגשותינו ולהבין טוב יותר נקודות מבט שונות.

בשורש כל זה נמצא הסיפור. במשך עשרות שנים, סופרים ובמאים השתמשו בסרטים כקנבס שלהם. הם יוצרים תפאורות ודמויות כדי למשוך אותנו לתוך עולמם ולגרום לנו להרגיש ולחשוב. בין אם מדובר בקלאסיקה אהובה או בהפקת אינדי, המסע של סרט דרך ההפקה אל המסך הוא מסע מורכב.

כצופה, חווית סרט יכולה להיות חוויה נלהבת. עבור חלק, זה יכול להיות מסע רוחני כמו סרט מסוים יכול להביא לחיים תרבות, תנועה או תקופה. תהליך זה של גילוי משהו חדש והבנה של מה שאחרים ברחבי העולם חיים יכול להיות עוצמתי להפליא.

סיפורים אלה יכולים גם לספק ערך חינוכי. סרטים יכולים לפקוח את עינינו לחוויות של תרבויות שונות ולמאבקים של תקופות היסטוריות שונות. הם יכולים ליצור אמפתיה ולספק פרספקטיבה. באמצעות נקודות מבט מגוונות, סרטים יכולים להבין את נקודות השיא והשפל של החיים.

סרטים לא רק מוציאים אותנו מחיינו, אלא גם נותנים לנו משהו שיחזיר אותנו פנימה. הם מפגישים אנשים מרקעים שונים באותו מרחב. כצופים עמיתים, אנחנו יכולים להשתתף בצחוק, בדמעות ובכאב הלב אחד של השני. בסופו של דבר, גם אם לכמה שעות, אנחנו משחררים את חילוקי הדעות בינינו, ובמילותיו של המבקר האמריקאי רוג'ר אברט, "חוגגים את ימי חיינו".

לא משנה הז'אנר ולא משנה האורך, כל סרט הוא חוויה ייחודית שמרחיקה אותנו מחיי היומיום שלנו. חלקן עשויות להיות פנטזיות אסקפיסטיות, אחרות עשויות להיות פולמוסים רציניים שעפים אל מול דעת הקהל, וחלקן עשויות אפילו להיות השתוללות קומית אפלה אל האבסורד. אבל מה שזה לא יהיה, זה מציע לנו הזדמנות להילקח מאיתנו, ומי יכול להתנגד להזדמנות כזו?

בסופו של יום, לסרטים יש את הכוח להעביר אותנו לעולם אחר. הם יכולים לגרום לנו להטיל ספק באמונות ובערכים שלנו, הם יכולים לעורר בנו השראה להיות אנשים טובים יותר והם יכולים להביא נחמה בזמנים של חוסר ודאות. סרטים הם אולי רק סוג של בידור, אבל אי אפשר להתכחש למקומם בחיינו ככל שהמסע הקולקטיבי שלנו אל הקסם נמשך.