המונח "נערת ליווי" מתייחס בדרך כלל לאישה שנשכרת למטרות חברתיות או אינטימיות. בדרך כלל, נערת ליווי היא מישהו שמקבל תשלום כדי לספק את חברתו של אדם אחר תמורת תשלום. נערות ליווי רשאים לפרסם ולעבוד באופן עצמאי או באמצעות סוכנויות. במדינות רבות הם מכונים בני לוויה, חצרנים, gigolos, או לנערות ליווי.

תפקידה של נערת ליווי משתנה מאדם לאדם, אם כי הוא נופל בדרך כלל תחת ההגדרות הרחבות של כיף בתשלום או אינטימיות. במקרים מסוימים, נערת ליווי עשוי לספק ללקוח סוג של חברות או חברות בלבד. זה עשוי לכלול ליווי לקוח על פונקציות עסקיות, טיולים, חגים או פשוט ונעים לבלות זמן עם הלקוח בהקשר שבו לא מתרחשת פעילות מינית בדרך כלל. במקרים אחרים, נערת ליווי עשוי לספק מגע פיזי, ובמקרים מסוימים אף לספק שירותי מין, בהתאם להקשר ולמה שסוכם.

ההיסטוריה של נערות ליווי שתחילתה בימי קדם ביוון וברומא. בעידן המודרני, שירותי ליווי היו מקור הכנסה חשוב עבור נשים רבות, במיוחד אלה המגיעות מרקע הכנסה נמוכה. במדינות רבות, שיעור האבטלה והעוני הוא דאגה מרכזית. ככזו, העיסוק בשירות ליווי מעניק לנשים את האפשרות למצוא מקור הכנסה אמין שהוא גם קל יחסית ומשלם היטב.

נערות ליווי חייבות גם לדבוק בקוד אתי ונימוסים על מנת להישאר מקצועיות ולשמור על לקוחותיהן. בדרך כלל, הם צפויים להיות מנומסים, יעילים, דיסקרטיים ולענות על הצרכים והבקשות של הלקוחות שלהם. נערות ליווי צריכים גם לפקח על בריאותם ובטיחותם האישית. בהתאם למדינה, תחומי שיפוט מסוימים עשויים לדרוש נערות ליווי להירשם עם אכיפת החוק כדי להבטיח שהם מצייתים לחוק.

אחד המאפיינים החשובים ביותר של ליווי מוצלח הוא דיסקרטיות. נערות ליווי צריכים להיות דיסקרטיים ולא לדון בלקוחות, בעסק שלהם או בעצמם מחוץ להקשר הרצוי של הלקוח שלהם. זהו מרכיב חשוב בשירות ליווי מקצועי המסייע להבטיח חוויה מכבדת ובטוחה ללקוח, כמו גם מאפשר שמירה על סודיות.

יתר על כן, יחסי הלקוח-נערת ליווי צריכים לכבד ולציית לחוקים ולתקנות החלים במדינה או באזור המדובר. במדינות רבות, כולל ארצות הברית, רוב שירותי הליווי הם חוקיים והמונח "נערת ליווי" משמש להבדיל בין לנערות ליווי אמיתיות.

בהתחשב באופי העבודה, נערות ליווי נתונים לעתים קרובות לצורות שונות של אפליה מצד הלקוחות, לעתים קרובות על בסיס מגדר או מעמד סוציו-אקונומי. ככאלה, נערות ליווי המלצה נערות ליווי רבים נוקטים באמצעי זהירות בעת מפגש עם לקוח חדש. בדרך כלל, אלה עשויים לכלול פגישה עם הלקוח במרחב הציבורי; הסכמה על שירות או תשלום לפני הפגישה; ואישור נכון של זהות הלקוחות מראש, כמו גם שמירה על ערנות עקבית ומודעות לסביבתם.

באופן כללי, נערות ליווי מספקות שירות רב ערך לנשים, גברים, זוגות ורווקים הזקוקים לחברה או אינטימיות. נערות ליווי מציעות ללקוחות מערכת יחסים בטוחה, דיסקרטית ופרטית, המאפשרת ללקוחות להתחבר באופן לא מיני עם מישהו שעשוי להבין ולמלא את צרכיהם. כתוצאה מכך, ליווי מקצועי יכול להיות מקור של שמחה, נחמה והנאה ללקוחות המחפשים חיבור אמיתי.