האוצר הוא לימוד וניהול של כסף ונכסים אחרים. היא משמשת עמוד השדרה של המסחר העולמי וקשורה לבריאות של אדם, ארגון או אומה. המטרות העיקריות של המימון כוללות רכישה וחשבונאות של כסף, השקעת הכסף וניהול הסיכון הכרוך בו. כדי להבין פיננסים עליך להבין את המרכיבים השונים ואת פעולתן של מערכות פיננסיות.

כסף, או מטבע, הוא הצורה הנפוצה ביותר של כספים. כסף הוא אמצעי חליפין. זהו הכסף שנטבע או הודפס שהונפק על ידי הממשלה והופץ בתוך כלכלה. כסף משמש גם כמאגר ערך, כלומר ניתן להחזיק אותו לאורך זמן ולשמור אותו כנכס או השקעה. כסף יכול לשמש גם כיחידת חשבון, כלומר ניתן למדוד ולתמחר את כל העסקאות במונחים של כסף.

השווקים הפיננסיים העיקריים כוללים שוקי מניות ציבוריים, שוקי חוב ושוקי נגזרים. שוקי המניות הציבוריים, או שוקי המניות, מספקים לחברות גישה למכור מניות של החברות שלהן. שווקים אלה מאפשרים מסחר במניות, אג"ח ונכסים אחרים. שוקי החוב הם המקום שבו מלווים ולווים נפגשים כדי לקנות ולמכור חובות. שווקים אלה כוללים אג"ח ממשלתיות, אג"ח קונצרניות, אג"ח מוניציפליות ומכשירי חוב אחרים. שוקי נגזרים הם המקום שבו חברות וסוחרים מתקשרים בחוזים לקנייה ומכירה של מוצרים נגזרים כגון חוזים עתידיים ואופציות.

ישנם שני מרכיבים בסיסיים של מימון: הון וחוב. הון הוא הכסף הזמין לעסק להשקעה, וחוב הוא הכסף שעסקים חייבים להחזיר לאורך זמן. כסף ניתן ללוות מלווים, המלווים, בתורו, חייב להחליט אם לעשות את ההלוואה או לא. השקעה היא תהליך של השקעת כסף בנכסים כגון מניות, אג"ח ונדל"ן בתקווה לייצר תשואה.

החלטות השקעה מבוססות על הקצאת נכסים. הקצאת נכסים היא תהליך של זיהוי סוגי וסכומי הנכסים שיש להחזיק בתיק. הקצאת נכסים כוללת הערכת סוגי נכסים שונים, כגון מניות, אג"ח ונדל"ן, והחלטה אילו שילובים מועילים ביותר למשקיע. הקצאת נכסים דורשת גם להחליט כמה מכל סוג נכס להחזיק ולאזן את הסיכון והתגמול הקשורים להשקעות השונות.

פשרה סיכון-תשואה היא מושג בסיסי נוסף של מימון. התמורה בין סיכון לתשואה היא הרעיון שמשקיעים צריכים להחליט בין הקרבת פוטנציאל תשואה גבוה יותר עבור סיכון נמוך יותר או לקיחת סיכון גבוה יותר עבור תשואה גבוהה יותר. לדעת לנהל את תשואת הסיכון הוא חיוני על מנת ליצור תיק מאוזן.

בנוסף להון ולחוב, מיסוי הוא מרכיב חשוב במימון אישי. מיסוי הוא תהליך של גביית כסף מיחידים וארגונים לשלם עבור שירותים ציבוריים. מסים שונים משויכים לסוגים שונים של הכנסה, כגון מס הכנסה, מס מכירה ומס חברות. ניתן להטיל מסים גם על השקעות, כגון מס רווחי הון על רווחים שהופקו מנכסי השקעה.

תחום הפיננסים הוא תחום מורכב ומשתנה. זה חיוני עבור אנשים להבין את היסודות של האוצר על מנת לקבל החלטות פיננסיות מושכלות. הכרת המרכיבים והפעולה של מערכות פיננסיות היא המפתח לפיתוח אסטרטגיה פיננסית מוצלחת. הקצאת נכסים, פשרה בין סיכון לתשואה, מיסוי וניהול כספים הם כולם מושגים חיוניים שיש להבין על מנת לנהל ביעילות כספים אישיים.