אין כמו אהבה וחברות ללא תנאי שחיית מחמד יכולה להביא לאדם או למשפחה. ככל שיותר ויותר אנשים מחפשים חיות מחמד כחלק מהבית שלהם, חשוב לבחון מקרוב את היתרונות של חבר פרוותי, קשקשי או נוצתי.

בעל חיית מחמד יכול לספק חברה ותחושת ביטחון לכל אדם או משפחה. בסקר שנערך על ידי האגודה האמריקאית למוצרי חיות מחמד, 78% מהאנשים דיווחו כי חיית המחמד שלהם נתנה להם תחושה של נוחות, ו -65% ציינו כי חיית המחמד שלהם סיפקה להם תחושה של מטרה או שגרה כפי שהם עושים פעילויות יומיומיות הכרחיות כמו הולך לטיול או מתן תרופות. לא רק חיות מחמד מציעות אהבה וחברות, אלא גם קבלה ללא תנאי. יתרונות אלה משפיעים במיוחד עבור אנשים שעלולים להרגיש בודדים או מבודדים עקב מחלה או נסיבות.

בנוסף לתמיכה רגשית, מחקרים הצביעו על כך שחיית מחמד יכולה להוביל ליתרונות בריאותיים פיזיים. מכון המחקר Human Animal Bond Research Institute (HABRI) ממינסוטה ערך מחקרים המראים כי בעלות על חיות מחמד יכולה להגביר את הפעילות הגופנית, להפחית מתח, להפחית כולסטרול ואפילו לשפר את בריאות הלב וכלי הדם. טיפול בחיית מחמד יכול לשמש מוצא לפעילות גופנית ויכול לספק תמריץ להישאר פעיל, במיוחד במקרה של כלבים.

חיות מחמד ידועות גם כמגבירות קשרים חברתיים. מחקרים הצביעו על כך שחיות מחמד יכולות להגדיל את הרשתות החברתיות האנושיות של הבעלים, מה שמוביל להזדמנויות מוגברות לקשרים חברתיים בחברה שבה בידוד יכול להיות נוכח לעתים קרובות. לא רק שבעלי חיות מחמד יכולים ליצור קשר עם בעלים אחרים בפארק המקומי או בחנות לחיות המחמד שלהם, אלא שארגונים כמו Pet Partners מציעים גם הזדמנויות לבעלי חיות מחמד להתנדב במסגרות שונות, החל מבתי ספר ועד בתי חולים, ומספקים לאנשים ולחיות המחמד שלהם הזדמנות להחזיר לקהילה.

לא משנה מה הסיבה לבעלות על חיית מחמד, חשוב לקחת בחשבון את אורח החיים והמחויבות שמגיעים יחד עם טיפול בחיית מחמד; בין אם מדובר באמצעים כספיים לספק ביקורים וטרינריים נחוצים ומזון, ובין אם זה שיש את הזמן להבטיח שחיית המחמד מסופקת עם מספיק מעורבות, כולל פעילות גופנית סדירה וזמן משחק. חיות מחמד יכולות גם לבוא עם חובות משפטיות, כגון רישום, רישוי או חיסונים המשתנים בהתאם למיקום או לאזור.

בעל חיית מחמד הוא ללא ספק חוויה מיוחדת. לא רק שחיות מחמד מציעות חברות ואהבה, הן גם יכולות להיות כלי חשוב ברווחתו הכללית של הפרט. עם השילוב הנכון של אהבה, מסירות וסבלנות, בעלי חיות מחמד יכולים לקצור את הפירות של בעל חיים בחייהם.