היה זה פרויד שקבע כי בני האדם הם יצורים מיניים והביטוי המיני הוא צורך בכל גיל. ועד כמה שידוע לנו, מאז פרויד לא קם חוקר אשר חלק על כך. נושא המיניות נחקר בצורה מקיפה במשך השנים, וגילינו הרבה דברים; אך הדברים שקבע פרויד עדיין בתוקף.
להלן סקירה קצרה של המיניות לאורך תקופות החיים השונות.

המיניות מתחילה בילדות. זוהי התקופה שבה אנו מכירים בהבדלים המגדריים בין בנים לבנות. זוהי התקופה שבה ילדים מגלים סקרנות לגבי מבנה אברי המין. ומשם זה גם ממשיך להתנסויות באוננות והפקת תחושות עונג מהמגע באבירי המין.

כאשר מגיע גיל ההתבגרות ישנה עליה בפעילות ההורמונלית, דבר המלווה בשינויים גופניים ונפשיים. זוהי תקופה שבה העניין המיני גובר. זוהי גם התקופה שבה עלינו לתמוך בבני הנוער ולהעניק להם חינוך מיני על מנת לסגל התנהגות מינית בריאה. לעתים הדבר מרתיע אותנו בתור הורים, בעיקר בגלל המחשבה שילדינו יקיימו יחסי מין. אך בפועל לא ניתן למנוע זאת, ויש להשקיע את האנרגיה בחינוך מיני. אין טעם לנסות לחנך אותם להתנזרות, אך מקובל לחנך אותם לדחיית הפעילות המינית עד שירכו את הבקרות הנפשית והרגשית ויוכלו לפתח קשר בריא וחיובי. זהו גם הגיל שבו צריך לשים דגש על מניעה מהתנהגויות מסוכנות ולא אחראיות העלולות להביא להריונות לא רצויים ומחלות מין.

לקראת שנות העשרים והשלושים, תקופה המכונה גיל הבגרות המוקדם, האישה לומדת לחקור את מיניותה. התרבות המערבית לוחצת על האישה להיות משוחררת מבחינה מינית. אך לא תמיד התנהגות מינית המוגדרת כמשוחררת בהכרח מבטאת הנאה מחיי המין והיחסים האינטימיים שסביבם. אצל הנשים ישנה חשיבות גדולה לבניית קשר זוגי, יש לזה השפעה גדולה על היכולת של האישה להפיק הנאה מיחסי המין.

אחד הדברים המעניינים הוא השוני הכרונולוגי בהתפתחות המינית של גברים ונשים. בעוד אצל הגברים שיא הכושר המיני הוא בגילאי 17-20, הנשים מגיעות לשיא כושרן המיני דווקא גילאים מאוחרים בהרבה, בדרך גלל 35-40. יש המשייכים את הסיבות לאבדן מעצורים, ביטחון גדול יותר, בשלות נשית, שינויים גופניים שהתרחשו בעקבות לידות וגם השלמת הלמידה האישית של המיניות.

כאשר הנשים מגיעות לשנות החמישים, תקופת גיל המעבר, ישנם שינויים הורמונליים המשפיעים גם על ההתנהגות המיני. נשים רבות מדווחות על ירידה בחשק המיני לאחר הפסקת הווסת. הירידה באסטרוגן גורמת ליובש בנרתיק, ועבור נשים רבות יחסי המין הופכים להיות סבל.
גם הקשר הזוגי משפיע על התפקוד המיני של האישה בגילאים אלו. בעיות בקשר הזוגי יכולות להיות סיבה המאיצה את הירידה בחשק המיני. במקרים רבים הבעיה לא מטופלת וישנו ריחוק בין בני הזוג, והגברים המעוניינים ביחסי מין מוצאים זאת בדירות דיסקרטיות בחיפה.