כאשר אנשים חושבים על ישראל, הם לעתים קרובות מדמיינים את העיר ההומה של תל אביב, את העיר ההיסטורית של ירושלים, או את החופים השלווים של אילת. עם זאת, תלוי באזור הצפוני של המדינה שוכנת פנינה נסתרת כי לעתים קרובות נעלם מעיניהם של תיירים – העיר קריות.

הקריות, הממוקמת צפונית לחיפה, היא אוסף של חמש ערים קטנות שהתמזגו יחד ליצירת אזור עירוני דינמי ומגוון. הקריות, הידועה באווירה התוססת, התרבות העשירה והנופים המדהימים שלה, מציעה חוויה ייחודית ואותנטית למבקרים. אז בואו נסתכל מקרוב על העיר הפחות מוכרת, אך באמת יוצאת דופן בישראל.

היסטוריה קצרה של הקריות

הקריות הוקמו לראשונה בשנות ה-30 של המאה הקודמת על ידי מהגרים יהודים מאירופה ומהמזרח התיכון. פירוש השם "קריות" בעברית הוא "עיירות", והוא מתייחס לחמש הערים הקטנות המרכיבות את האזור – קריית ים, קריית חיים, קריית מוצקין, קריית ביאליק וקריית עטא.

בשנים הראשונות להקמתה הייתה הקריות יישוב חקלאי בעיקרו, עם שדות עצי הדר וכרמים המשתרעים על פני הנוף. עם זאת, בשנות החמישים עברה העיר מהפך כאשר ממשלת ישראל החלה להשקיע בפיתוח האזור ובמשיכת תושבים נוספים.

כיום, קריות היא מרכז עירוני משגשג עם אוכלוסייה של מעל 300,000 איש. העיור שלה הביא זרם של אנשי מקצוע צעירים ומשפחות, ויצר חיוניות ואנרגיה המוחשית ברחבי העיר.

מה לראות ולעשות בקריות

קריות היא אולי לא היעד התיירותי הכי מוכר בישראל, אבל זה לא אומר שאין לה מה לראות ולעשות. מהחופים המדהימים שלה ועד לשווקים התוססים ולנקודות התרבות שלה, יש משהו לכל אחד בעיר המגוונת הזו.

1. חופים

אחד ממוקדי המשיכה העיקריים של קריות הוא קו החוף היפה שלה, עם כמה חופים מדהימים לבחירה. חוף קריית חיים הוא מקום פופולרי למשפחות, עם המים השקטים שלו ומתקני שעשועים לילדים. חוף קריית ים, לעומת זאת, ידוע בחיי הלילה התוססים שלו, עם ברי חוף ומועדונים שמתעוררים לחיים בשעות הערב.
נערות ליווי בקריות

2. העיר העתיקה של עכו

במרחק נסיעה קצר מהקריות נמצאת העיר ההיסטורית עכו, ובה העיר העתיקה שלה שהוכרזה כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. סיירו בסמטאות המתפתלות, ביצורים עתיקים ושווקים צבעוניים, ולמדו על ההיסטוריה העשירה של העיר שראשיתה בתקופת מסעי הצלב.

3. טיילת מפרץ חיפה

צאו לטיול מרגיע לאורך טיילת מפרץ חיפה, מסלול הליכה באורך 3 ק"מ המציע נופים מדהימים של הים התיכון וקו הרקיע של העיר. תוכלו ליהנות מרוח הים ולעצור באחד מבתי הקפה והמסעדות הרבים לאורך הדרך כדי לספוג את הנוף הציורי.

4. קניון לב המפרץ

למי שמחפש קצת טיפול קמעונאי, מומלץ להגיע לקניון לב המפרץ, מרכז הקניות הגדול בקריות. עם מעל 200 חנויות, קולנוע ומתחם אוכל, קניון זה מציע הכל, החל ממותגים בינלאומיים ועד בוטיקים מקומיים, מה שהופך אותו לגן עדן לקונים.

5. שוק קריית חיים

לטעימה מהתרבות המקומית, בקרו בשוק קריית חיים ההומה. כאן תוכלו למצוא מגוון של תוצרת טרייה, תבלינים ומנות מזרח תיכוניות מסורתיות, כמו גם בגדים, מזכרות ופריטים אחרים. שוק זה הוא חגיגה לכל החושים והוא ביקור חובה לכל מי שמחפש לטבול את עצמו בקהילה המקומית.

הצד התרבותי של הקריות

בנוסף ליופייה הטבעי ולאטרקציות המודרניות, הקריות היא גם ביתם של סצנה תרבותית עשירה המשקפת את האוכלוסייה המגוונת של העיר.

1. התזמורת הסימפונית של הקריות

התזמורת הסימפונית של הקריות, שנוסדה בשנת 1986, היא הרכב ברמה עולמית שהופיע בכל רחבי העולם. תזמורת זו, המורכבת הן מנגנים מקצועיים והן מחובבים מוכשרים, מעלה מופעים מרהיבים שאסור להחמיץ.

2. מוזיאון ינקו דאדא

מוזיאון ינקו דאדא, הממוקם בקריית חיים, מוקדש להצגת עבודותיו של ינקו דאדא, אמן ישראלי נודע שנולד וגדל בקריות. מוזיאון זה מציג לא רק ציורים, פסלים ומיצבים של דאדא, אלא גם מארח תערוכות מתחלפות של אמנים ישראלים אחרים.

3. פסטיבלים מקומיים

במהלך השנה מתקיימות בקריות פסטיבלים שונים החוגגים היבטים שונים של תרבותה. מפסטיבל המוזיקה של הצפון ועד פסטיבל הכליזמרים, אירועים אלה מציעים הזדמנות ייחודית ליהנות ממוזיקה חיה, אוכל ומסורות של העיר התוססת הזו.