יש סוג מסוים של מסתורין מסקרן כשמדובר לנערות ליווי. זה משהו שהיה חלק מהחברה במשך מאות שנים, אך עדיין נשאר אפוף מסתורין וטאבו. אבל מהי בדיוק נערת ליווי, ומדוע יש להם מוניטין מפתה כל כך?

נערת ליווי היא למעשה נערת ליווי, שמשלמים לה כדי לבלות עם לקוח משלם. בעוד שהפעילויות שהזוג לוקח בהן חלק נתונות במידה רבה לשיקול דעתם של שני הצדדים, הן אינן כרוכות בהכרח במין – למרות שלעתים קרובות מניחים זאת. מעבר לחברות, נערת ליווי יכולה לספק גם "שירותים מיוחדים" כמו עיסוי, ריקודי לאפ, סטריפ-טיז, משחקי תפקידים ועוד.

מקורותיהן של נערות הליווי נעוצים ביוון העתיקה. באותה תקופה, הנוהג של שכירת אישה עבור חברות והנאה נחשב לנוהג נורמלי ומקובל – אם כי זה עדיין היה בעיקר זכות של חוגים חברתיים אליטיסטיים. במאות שלאחר מכן, נערות ליווי הפכו פופולריות יותר ויותר במדינות רבות בכל רחבי העולם.

כיום, נערות ליווי מודרניות עובדות ממספר מקומות שונים, כולל אתרי אינטרנט, באמצעות אנשי קשר, או באמצעות מתווכים כגון סוכנויות. ברוב המקרים, כל היבטי ההסדר – כגון זמן, מחיר ופעילויות – מוסכמים בבירור מראש. נערות ליווי חייבות להיות גם בגיל החוקי, ובמדינות מסוימות, לעבור בדיקה גופנית כדי להראות שהן נקיות וללא מחלות.

מבחינת הפסיכוגרפיה של נערת ליווי "טיפוסית", קשה לעשות הכללות – שכן הנסיבות והסיבות של כולם להיכנס לתעשייה שונות. עם זאת, ישנן עדויות המצביעות על כך שהרוב המכריע של נערות הליווי בחרו במקצוע זה מתוך צורך כלכלי. לדוגמה, סקר שנערך בקרב עובדים בסחר המין בסאו פאולו מצא שכשלושה רבעים מהם תומכים בילדים קטנים.

למרות הצורך להתמודד עם הסטיגמה מצד החברה, היו מקרים של העצמה בקרב נערות ליווי. לדוגמה, פרויקט Sex Workers' Outreach בארה"ב, ארגון לובינג, הוא אחד המקרים הבולטים ביותר של עובדי מין שמתאגדים כדי לנהל קמפיין למען זכויותיהם וחירויותיהם.

עבודתה כוללת פעילויות חינוכיות כדי לסייע לעובדי מין להישאר מעודכנים ומוגנים, כגון הכשרה בסיסית לבריאות ובטיחות, הוראת מודעות ל- איידס ותמיכה בקורבנות אפליה והתעללות.

אין להכחיש כי יש צורך אמיתי בבהירות והבנה רבה יותר סביב תעשיית נערות הליווי. אחרי הכל, עובדי מין לוקחים חלק במקצוע שהוא חוקי בחלקים מסוימים של העולם, אבל לא באחרים. ככזו, הנקודה שבה אדם מפר קוד מוסרי או אתי מקובל אינה תמיד ברורה או מובנת מאליה.

בסך הכל, ברור שיש לנו עוד הרבה מה ללמוד על התרבות ואורח החיים של נערות ליווי www.usex.co.il. לעת עתה, סביר להניח שרבים מהסטריאוטיפים סביב התעשייה הזו – כמו התפיסה שבנות קריאה הן כולן פזיזות ומיניות מאוד – אינם מדויקים. באמצעות מחקר נוסף ותובנות, ייתכן שנוכל לשפוך אור נוסף על, ולספק תחושה נחוצה מאוד של בהירות סביב, תעשייה מרתקת זו.